محل تبلیغات شما

تحول دیجیتال تغییری شگرف در عملکرد یک سازمان و یا یک کشور با محوریت فناوری‌های تحول‌آفرین است. اینترنت اشیا، رایانش ابری، اپلیکیشن‌های موبایل، رسانه‌های اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل گری داده، هوش مصنوعی و بلاک‌چین از مهم‌ترین انواعِ فناوری‌های تحول‌آفرین هستند. تأکید می‌کنم تحول دیجیتال به معنی استفاده تزئینی و مدگرایانه از فناوری‌های نامبرده نیست، بلکه زمانی می‌توانیم مدعی تحول دیجیتالی شویم که این فناوری‌ها، مدل‌های کسب‌وکار، تجربه‌های ذینفعان (مانند مشتریان و کارکنان در سطح سازمانی و شهروندان در سطح ملی) و فرایندهای عملیاتی ما را به نحو مطلوبی زیر و رو کرده باشند.

اگر شرکت ها از نقطه نظر عمر و مدت زمان فعالیت به 2 دسته شرکتهای قدیمی و شرکتهای استارت آپ تقسیم کنیم، بحث تحول دیجیتال در شرکتهای قدیمی مهم تر و کلیدی تر خواهد بود. دلیل آن واضح است:  مدل کسب و کار استارت آپ ها عموما بر مبنای رفتار مشتریان عصر دیجیتال طراحی شده است. ولی شرکتهای قدیمی تر که قبل از تغییرات عصر دیجیتال شکل گرفته اند، مدل کسب و کارشان بر مبنای مفروضات سنتی زمان تاسیس شکل گرفته است. بنابراین این شرکتها جهت انطباق با بازار جدید، نیاز به تحول دیجیتال خواهند داشت. حال 2 پرسش زیر مطرح می شود:

  • ضرورت تحول دیجیتال: مدیران کسب و کارهای قدیمی تر و سنتی ممکن است بپرسند چرا لازم است کسب و کار ما که هم قدیمی تر است و قدرت دارد و هم سهم بازار خوبی دارد یا برند مطرح و خوشنامی است به چنین مسایلی فکر کند؟
  • اگر بخواهیم تحول دیجیتال را در مجموعه پیاده سازی کنیم، از کجا باید شروع کرد؟ چه اقداماتی باید انجام شود؟ کدام تولوژی ها باید خریداری شوند و سوالاتی از این دست.

در پاسخ به پرسش اول، باید گفت که تحول دیجیتال برای شرکتها، مخصوصا کسب و کارهای سنتی یک اام اکید است که از سوی بازار، مشتریان و روند تغییر سبک زندگی به کسب و کار شما تحمیل می شود. مهم نیست سازمان شما چقدر بزرگ است، چقدر سهم بازار یا قدرت دارید. با تغییر رفتار و ذائقه مشتری، قدرت و سهم بازار شما به تدریج کوچکتر خواهد شد، اگر شما ابتکار عمل را بدست نگیرید. در مقابل، پیاده سازی تحول دیجیتال می تواند تضمین کننده بقای سازمان شما باشد یا در حالتی بهتر، تثبیت کننده سهم بازار شما، و در حالت خیلی عالی، می تواند سهم بازار و حاشیه سود شما را افزایش دهد. بنابراین بحث تحول دیجیتال، بحث بقا و حیات است. سازمانهایی که به تحول دیجیتال به عنوان یک فرآیند تجملاتی نگاه می کنند، هنوز به عمق بحران پی نبرده اند. مصادیق کسب و کارهایی که در جامعه در ورطه نابودی هستند، در حال افزایش است.

تحول دیجیتال در بایگانی اسناد و مدارک

تحول دیجیتال یا به نوعی اسکن اسناد و اسکن مدارک مالی با توجه به تغییر شرایط کسب و کار و به نوعی هوشمند شدن آن، برای همه سازمان ها ضروری به نظر می رسد تا از زمان و منابع انسانی خود بصورت تخصصی تر استفاده کنند.

سامانه مدیریت اسناد (به انگلیسی: Document_management_system) که به اختصار آن را DMS می‌نامند، امکان مدیریت دریافت، طبقه‌بندی، نگهداری، بازیابی و بایگانی مستندات را با یک دسترسی راحت و جستجوی سریع امکان‌پذیر می‌کند. این سامانه‌ها علاوه بر نامه و مستندات مرسوم سازمانی، شامل موارد جدیدی از جمله فرم‌های پویا، مستندات در گردش سایر نرم‌افزارهای مرتبط، فکس و نامه‌های پست الکترونیکی می‌باشد. معمولاً در سیستم مدیریت اسناد، گستره‌ای از گردش مکتوبات، از مراحل آغازین تولید تا امضا و ارسال الکترونیکی پوشش داده می‌شود.

از خصوصیات مهم سیستم مدیریت اسناد، تسهیل ارتباطات مکتوب سازمان‌هایی با گستردگی جغرافیایی، ارتباط با مخاطبین سازمان از طریق پورتال‌های سازمان و همچنین ارتباط با سایر سازمان‌ها می‌باشد

 

نگهداری و نظم دهی به اسناد و مدارک

تحول دیجیتال چیست؟

مدارک پزشکی و اهمیت نگهداری آن

تحول ,دیجیتال ,کسب ,بازار ,تر ,سهم ,تحول دیجیتال ,کسب و ,سهم بازار ,و کار ,قدیمی تر

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مبطلات نماز